Lieknėk sveikai – Tips & Tricks


Nors daugelis svorio metimą įsivaizduoja kaip itin sunkų procesą, o dietas/mitybos planus – kaip visokeriopą savęs ribojimą – tai daugiau mūsų galvose esantys stereotipai. To galima siekti be ypatingų pastangų, todėl mes jums parengėme patarimų, kaip sveikai numesti svorio be savęs kankinimo ir mėgstamų įpročių ar produktų išsižadėjimo:



  • Labai dažnai kalbama, jog vandens gėrimas gali padėti su svorio metimu – ir tai yra tiesa! Vanduo paskatina metabolizmą ir padeda sudeginti daugiau kalorijų nei sudegintume gerdami mažiau vandens. Geriausias efektas pasiekiamas išgeriant 1-2 stiklines vandens apie valandą iki valgio.

  • Gerkite kavą (ribotai) ir žaliąją arbatą – šiuose gėrimuose yra ne tik kofeino, bet ir gausu antioksidantų. Kofeinas ir kiti aktyvieji junginiai ne tik paskatina medžiagų apykaitą, bet ir skatina geresnį riebalinio audinio skaidymą. Tiesa, šie gėrimai naudingiausi tuomet, kai jų nesaldiname ir negardiname pienu.



  • Valgykite lėčiau ir gerai sukramtydami kiekvieną maisto kasnį – smegenys ir skrandis pavalgius „susikalba“ per maždaug 20 minučių, kadangi hormonai, kurie leidžia organizmui suprasti, kad jis sotus, nėra taip greitai veikiantys. Lėtesnis valgymas ir ilgesnis kramtymas padės suvartoti mažiau kalorijų ir jaustis lygiai taip pat sotiems.

  • Jei jums to nerekomendavo gydytojas ar dietos specialistas – nesilaikykite specialios dietos. Geriausias variantas yra ne atimti iš savo kūno maistines medžiagas, o suteikti jam naudingas maistines medžiagas iš sveikatai palankesnių produktų. Mokslo patirtis rodo, jog žmonės, kurie staiga pradeda laikytis radikalių dietų, vėliau pakartotinai susiduria su viršsvorio problemomis.

  • Planuokite ir valgykite reguliariai – pasistenkite užtikrinti kuo įvairesnę mitybą ir valgykite tuo pačiu metu kasdien, užkandžiaukite iki 2 kartų per dieną.

  • Stebuklingų tablečių nėra – sveiki pokyčiai ateina pamažu, o radikalūs pokyčiai alina organizmą ir gali sukelti žalos, todėl griebtis neaiškių tablečių ar kapsulių su mažais veikliųjų medžiagų, kurių veikimas ne itin aiškus, kiekiais nėra verta.

  • Valgykite didesniais kiekiais mažiau kaloringus maisto produktus – vidutinis obuolys (~180g) turi iki 100kcal, o saujoje žemės riešutų (apie 28g) – 160kcal – ženklus kalorijų tankio skirtumas; kai kurie maisto produktai turi itin didelį kalorijų tankį, o mes apie tai net nepagalvojame. Traškūs vaisiai ir daržovės užima daugiau vietos skrandyje bei greičiau suteikia sotumo jausmą, taip pat šie produktai savyje turi daugiau skaidulinių medžiagų, kurių vartojimas siejamas su svorio, riebalinio sluoksnio mažėjimu bei geresne sveikata.



  • 15 valandos ofise alkio sindromas – nors šis terminas ir išgalvotas, daugelis su tuo susiduriame. Kitą kartą, kai tai patirsite – išgerkite stiklinę vandens ir suvalgykite kriaušę ar obuolį – tai bus žymiai geriau kūno linijoms nei nesveiki užkandžiai iš kaimyninio kabineto.

  • Realybė kitokia – tai ką matote Instagram‘e, Facebook‘e ar kitose medijose – dažnai yra patyrusių fotografų ir retušavimo rezultatai. Tas pats galioja ir žmonėms – realybėje jie dažnai tokie nėra, todėl nereikėtų savęs lyginti su jais ar pamačius jų nuotraukas jaustis dėl savęs negerai. Kiekvienas sveikas savaip.

  • Turėkite keletą variantų užkandžiams – kadangi užkandžiai daugiausiai siejami su perteklinių kalorijų vartojimu, turėkite užkandžiams keletą sveikų variantų, kurie padės kovoti su staigaus alkio keliamomis pagundomis – tai gali būti obuolys ar kriaušė, arba šiuo metu sparčiai populiarėjantys maisto papildai su gliukomananu taip pat padeda pasiekti sotumo pojūtį – gliukomananas yra maistinės skaidulos (jų nevirškiname, todėl kalorijų iš jų negauname) , kuri skrandyje išsiplečia, todėl skrandis smegenims „pasako“ jog jis papildytas ir nebereikia jaustis alkaniems. Papildų su gliukomananu yra įvairiems poreikiams – tiek guminukų formoje greitam ir patogiam vartojimui, tiek ir miltelių formoje – patogesniam dozavimui.

Peržiūrų: 130Komentarų: 0

Naujausi įrašai

Rodyti viską