MOBILIZUOK PROTĄ



Dominikas Obrainas yra 8 kartus pasaulio atminties čempionas. 1994 m. tik po kartą pažiūrėjęs į kiekvieną kortą jis įsiminė 54 kortų kalades (iš viso 2808 kortas).

Dominikui – gerai. O ką daryti mums, paprastiems žmonėms, su atminties spragomis susiduriantiems tiesiog kasdieniame gyvenime: egzamine, prezentacijoje arba bandant prisiminti, ar tikrai užrakinome duris?


Tiriant suaugusiuosius nustatyta, kad mes įsimename 20% to, ką išgirstame, 30% to, ką pamatome, 50% to, ką išgirstame ir pamatome ir 90% to, ką darome patys. Visos mums reikalingos informacijos praktiškai pritaikyti negalime, tačiau yra metodų, kurie gerina mūsų mąstymo variklį. Meditacija, miegas, vaizduotės lavinimo pratimai, sportas, motyvacija, maistas – visa tai turi įtakos proto aštrumui.


Dažnai protinei funkcijai sklandžiai dirbti trukdo stresas ir nerimas. Mes klystame rinkdamiesi kavą ar energetinį gėrimą, kaip priemonę, darbingumui pakelti. Nors trumpalaikį energizuojantį poveikį šie gėrimai turi, tačiau taip pat padaro mus imlesnius nerimui, o ilgainiui apsunkina mąstymą ir prastina ilgalaikę atmintį.


Šįkart labai norime pristatyti mokslo atrastas natūralias valgomas medžiagas, kurios mobilizuoja protą ir užkerta kelią psichologinės įtampos nervų sistemai daromai žalai.




Mėlynės. Klinikinis tyrimas su žmonėmis, kuriems nustatytas nedidelis protinės funkcijos sutrikimas, parodė, jog mėlynių sulčių vartojimas pagerina klinikinius protinės veiklos rodiklius. Šios dantis dažančios uogos apsaugo smegenis bei neuronus nuo pažeidimų ir padeda joms atsistatyti.

Ženšenis. Tiriant ženšenio savybes daugelio klinikinių tyrimų rezultatai rodo, jog jis pagerina gebėjimą atlikti aritmetinius veiksmus mintinai. Taip pat tonizuoja, padeda susikaupti. Tai, ko gero, plačiausiai vartojama vaistažolė, kuri suteikia energijos bei savyje neturi kofeino. Beje, ją rekomenduojama vartoti pirmoje dienos pusėje.

Ginkmedis – vaistinis augalas, kuris gali pagerinti atminties funkciją, tai yra, jis padeda įsisavinti informaciją.

Mėlynžiedė taškuonė (bakopa) – kaip ir ginkmedis, ji padeda įsiminti. Vartojant bakopos preparatus geriau veikia vizualinė atmintis bei užkertamas kelias Alzheimerio ligai.

Maistinės skaidulos arba gerosios bakterijos. Tai gana nauja tema moksle, vadinama „smegenų ir žarnyno ašimi“. Moksliniai tyrimai atskleidžia ryšį tarp prastos žarnyno bakterijų būklės ir prasčiau veikiančios protinės funkcijos.


Aminorūgštys Acetyl-L-karnitinas ir L-taurinas:

· Acetyl-L-karnitinasgerina trumpalaikę atmintį, reakcijos laiką bei padeda išlaikyti dėmesį. Kai kurie moksliniai šaltiniai skelbia, jog karnitinas padeda lėtinti smegenų senėjimą. Šios aminorūgšties galima rasti gyvuliniuose produktuose.

· L-taurinas siejamas su gebėjimu įsisavinti informaciją bei su atminties veikimu. Kartu su kitais nervų sistemos neuromediatoriais jis skatina ilgalaikės atminties susidarymą bei išmoktų įgūdžių išlaikymą. Nustatyta, jog taurino koncentracijos žmogaus kūne mažėja su amžiumi, todėl senstant svarbu užtikrinti, jog taurino pakankamai gauname su maistu. Taurino gausu jūros gėrybėse, mėsoje, paukštienoje, kituose produktuose.

O jei su maistu šių aminorūgščių pakankamai suvartoti nepavyksta, jų rasti galima ir koncentruotos formos maisto papilduose – brain boost shotuos‘e.


Peržiūrų: 76Komentarų: 0

Naujausi įrašai

Rodyti viską